ОСОБЛИВОСТІ ВЕДЕННЯ МЕДИЧНИХ ЗАПИСІВ
ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ
Будь-яку інформацію з ЕСОЗ можна видрукувати. Таку функціональну можливість повинна забезпечити медична інформаційна система (МІС), яка встановлена у закладі. Обладнання для видрукування заклад забезпечує самостійно.
Листки призначень можуть бути створені та наразі функціонують лише на рівні медичних інформаційних систем (МІСів). МІСи не передають ці дані до електронної системи охорони здоров'я.
У 2020 році листки призначень переважно ведуться у паперовому вигляді, відповідно до інструкції затвердженої Наказом МОЗ від 29 травня 2013 року № 435 (№ 003-4/о). Якщо ваша МІС автоматизувала цей процес, то саме представники МІС мають надати інструкції та роз'яснення.
Відповідно до Наказу Мінекономіки України №677 від 13.12.2019 затверджено 2 класифікатори для кодування діагнозів та інтервенцій в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ), а саме:
- - НК 025:2019 «Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я» та
- - НК 026:2019 «Класифікатор медичних інтервенцій».
Міжнародна класифікація функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров'я (МКФ) ще впроваджується в ЕСОЗ, тому кодування діагнозів та інтервенцій, які були проведені під час реабілітації, поки слід обліковувати за НК 025:2019 та НК 026:2019.
- 1. Без укладеної декларації ЕСОЗ дозволяє ведення електронних медичних записів.
- 2. Після пологів матері, лікарю спеціалісту потрібно зареєструвати дитину, як не ідентифікованого пацієнта та внести базові показники новонародженого (стать, дата народження, вага, шкала Апгар, тощо).
- 3. Коли батьки здійснять реєстрацію дитини в органах ДРАЦСГ, можна буде зареєструвати таку дитину в ЕСОЗ та подати декларацію про вибір лікаря первинної медичної допомоги в обраному закладі охорони здоров'я України. Після цього лікар з яким у дитини є активна декларація зможе вносити електронні медичні записи.
Наказом МОЗ від 28.02.2020 № 587 затверджено зміни до деяких наказів МОЗ, зокрема визначено що закладами які внесли електронні медичні записи до електронної системи охорони здоров'я частина паперових форм не ведеться. З детальним переліком ви можете ознайомитись за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0237-20#n4
Зауважимо, що електронні медичні записи мають бути передані до ЕСОЗ. Якщо якась інформація внесена лише у вашу МІС та не передана в ЕСОЗ — вона повинна дублюватись на папері відповідно до інструкцій МОЗ.
Для забезпечення якісного та своєчасного медичного обслуговування медичні працівники, які надають пацієнту медичну допомогу, мають право переглядати зведену медичну інформацію про пацієнта.
Лікар первинної ланки з яким пацієнт має чинну декларацію про вибір лікаря ПМД має повний доступ до медичної інформації про пацієнта та не потребує додаткових дій для перегляду медичної інформації. Також він може створити Е-направлення до лікарів спеціалістів, в якому лікар ПМД може вказати медичні записи, що допоможуть лікарю вторинної ланки розібратися в проблемі пацієнта.
Лікарю спеціалісту виконуючи направлення для ознайомлення з медичною інформацією про пацієнта необхідно отримати дозвіл від пацієнта (для пацієнтів в яких у системі вказано номер мобільного телефону це буде одноразовий чотиризначний пароль).
Необхідно внести результати обстеження в створений для неідентифікованої (новонародженої) дитини запис.
Ознайомитись з матеріалами «Ведення електронних медичних записів при пологах" можна на e-Platform Академії НСЗУ у розділі "Особливості ведення медичних записів" - "Пріорітетні стаціонарні пакети" або перейшовши за посиланням: https://academy.nszu.gov.ua/mod/folder/view.php?id=183
Внести електронні медичні записи до ЕСОЗ потрібно не пізніше наступного робочого дня з дня надання послуги а у виключних випадках - протягом 60 днів. Серед таких випадків зазначаються наступні:
- - Недоступність МІС
- - Неможливість обміну даними між МІС та ЦБД ЕСОЗ через їх технічну несправність
- - У разі відсутності відповідної технічної можливості в ЕСОЗ
- - У разі відсутності відповідної технічної можливості в ЕСОЗ
- - У разі внесення виправленого медзапису замість помилкового
Таким чином, ЕСОЗ дозволяє внести електронні медичні записи пацієнта, які не можна було вчасно передати через технічну несправність МІС чи ЦБД протягом 60 днів з дня надання послуги.
Дане питання регулюється Наказом МОЗ 587 «Про порядок ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я». Пункти 16 та 17.
Ознайомитись з НАКАЗОМ МОЗ № 587 можна перейшовши за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0236-20#Texthttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0236-20%23Text
Нагадуємо, що пошук пацієнта в електронній системі охорони здоров’я через МІС здійснюється за допомогою введення обов’язкових параметрів, таких як:
- - прізвище пацієнта
- - ім’я пацієнта
- - дата народження пацієнта
Якщо лікар не може знайти зареєстрованого пацієнта в ЕСОЗ через МІС за обов’язковими параметрами - необхідно ввести додаткові параметри, а саме:
- - по батькові
- - РНОКПП (ІПН)
- - серію та номер свідоцтва про народження (для дітей)
- - номер телефону пацієнта
‼️Якщо пацієнта не знайдено в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), то медичний працівник закладу охорони здоров’я, в якому пацієнту буде надаватись допомога, має зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ як ідентифікованого.
Якщо при пошуку пацієнта в ЕСОЗ за введеними даними було знайдено декілька облікових записів, то медичний працівник, який здійснює пошук, має обрати обліковий запис пацієнта, який звернувся за медичною допомогою.
Електронна система охорони здоров’я шукає обліковий запис пацієнта за введеними параметрами, і коли знаходить хоча б один обліковий запис, то додатково надає відомості про:
- - КРАЇНУ, в якій народився цей пацієнт
- - МІСТО, в якому народився цей пацієнт
- - ID пацієнта в ЕСОЗ