У перший місяць роботи проєкту “Представник пацієнта” до представників пацієнтів надійшло 2 260 звернень від відвідувачів лікарень.
Голова Національної служби здоров’я України зазначила, що дана ініціатива є важливою і для пацієнтів, і для керівників медзакладів. Про це Наталія Гусак сказала під час онлайн-зустрічі, присвяченій результатам першого місяця діяльності проєкту.
“Завдяки відгукам пацієнтів, які збирають представники, керівники лікарень можуть більше дізнатися про недоліки в закладі й виправити їх, – каже Наталія Гусак. – Коли я відвідую лікарні та спілкуюся з пацієнтами, розумію, що в нас є певна чорна пляма щодо обізнаності людей про забезпечення їх безоплатними ліками. Друга прогалина – маршрути пацієнта, коли людина не розуміє, до якого лікаря звернутися по направлення. Представники пацієнта допомагають вирішити ці та інші питання”.У зустрічі також узяли участь старша економістка Світового банку Олена Дорошенко, лідерка Руху ЧЕСНО Віта Думанська, менеджерка проєкту “Представник пацієнта” Ірина Латиш (Рух ЧЕСНО), а також представники пацієнтів, представники НСЗУ та медичних закладів, які беруть участь у даній ініціативі.
Ірина Латиш докладно розповіла про підсумки першого місяця роботи представників пацієнтів. Найбільшу кількість звернень зафіксовано у Першому територіальному медичному об'єднанні Львова – 1 109, у Київській обласній клінічній лікарні – 560, в Національному інституті раку – 521, у Львівському обласному клінічному перинатальному центрі – 36, у Київському міському пологовому будинку №6 – 34. Це ті п’ять закладів, які беруть участь у пілотному проєкті.
Найчастіше люди звертаються до представників пацієнтів з таких питань:
- навігація – де знайти лікаря, як пройти до кабінету тощо;
- Програма медичних гарантій – які саме послуги є безоплатними та за якими пакетами;
- маршрут пацієнта – до якого лікаря звертатися в першу чергу і до кого йти далі;
- діагностичні послуги – де можна безоплатно здати аналізи та обстеження;
- забезпечення ліками – якими саме лікарськими засобами та медивиробами має забезпечити заклад безоплатно.
Серед загальної кількості звернень зафіксовано лише 64 скарги. І абсолютна більшість із них вирішилися на місці за допомогою представників пацієнтів.“Лише 5 скарг – тобто 8% – надійшло до НСЗУ протягом місяця на ті заклади, в яких працюють представники пацієнтів. Таким чином більшість проблем було розв’язано на рівні керівництва лікарні, завдяки представникам. І це вагомий показник”, – зауважила Голова НСЗУ Наталія Гусак.
Представники медзакладів відзначили, що проєкт “Представник пацієнта” є корисним та вже допоміг напрацювати кілька ініціатив, які покращать зв’язок із пацієнтами.
Представники пацієнтів – це люди, залучені до роботи в медзакладах, щоб інформувати пацієнтів про безоплатність медичних послуг, а також збирати й фіксувати відгуки людей щодо їх досвіду перебування в медзакладі.
Проєкт “Представник пацієнта” впроваджується Національною службою здоров'я України у партнерстві з Рухом ЧЕСНО та за підтримки Міністерства охорони здоров'я, Світового банку і у співфінансуванні з Посольством Швейцарії в Україні.