Електронна система охорони здоров’я – одна з найбільших ІТ-систем в Україні. Про її функції розповів директор Департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я Національної служби здоров’я України Дмитро Черниш під час прессніданку із заступницею Міністра охорони здоров’я Марією Карчевич та командою eHealth.
Тема заходу: “eHealth в Україні: як цифровізується охорона здоров’я”.
“Зараз в ЕСОЗ зареєстровано понад 35 млн пацієнтів, понад 347 тисяч медичних працівників, понад 16 тисяч закладів, – зазначив Дмитро Черниш. – Щодня ми отримуємо наповнення електронних карток пацієнтів, щодня створюються електронні рецепти та направлення, реєструються нові заклади. І система продовжує розвиватися: робимо все, щоб пацієнту, лікарю та фармацевту було зручно працювати”.
Також Дмитро Черниш розповів, що медичні дані пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я є надійно захищеними.
“Питання захисту такої масштабної ІТ-системи, як ЕСОЗ, є дуже важливим. Особливо під час війни: адже одночасно з військовими атками ведуться й атаки на кібер фронті. Обрані нами безпекові заходи дозволили ЕСОЗ продовжити свою роботу навіть після повномасштабного вторгнення. Адже ми впевнені, що дані українців не зможуть бути передані третім особам чи ворогу. Водночас для доступу до медичної історії пацієнта в системі налаштовані механізми відповідних ролей і згод зі сторони пацієнта. Медичні дані в електронній системі є набагато захищенішими, ніж дані в паперових картках”.Директор Департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я НСЗУ розповів про ЕСОЗ з точки зору маршруту пацієнта.
“Коли людині потрібно отримати певні медичні послуги – консультацію або лікування – вона має звернутися до сімейного лікаря, терапевта чи педіатра. Якщо пацієнт ще не зареєстрований в ЕСОЗ, лікар одразу це зробить. Також фіксуються всі медичні інтервенції: консультації, діагнози, призначення тощо. Ці електронні медичні записи є основою всієї медичної історії пацієнта. Коли людині необхідне медикаментозне лікування, то лікар створює електронний рецепт: це стосується рецептурних препаратів та лікарських засобів за програмою "Доступні ліки". З рецептом пацієнт звертається до аптеки, яка також зареєстрована в ЕСОЗ, як і фармацевт аптеки. І людина отримує ліки. Якщо ж пацієнту потрібна консультація лікаря-спеціаліста, то сімейний лікар створює відповідне електронне направлення. З цим направленням пацієнт може звернутися до будь-якого закладу, законтрактованого з НСЗУ, щоб отримати послугу безоплатно”.