Національна служба здоров’я України продовжує відповідати на поширені питання. Сьогодні – про верифікацію даних про верифікацію облікових записів пацієнтів в ЕСОЗ.
❓ Якщо пацієнт є не верифікованим і статус “Не потребує ручної верифікації”, то це НСЗУ має його верифікувати автоматично. І при цьому лікар не це ніяк не вплине? У такого пацієнта є обмеження: заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо?
✅ Верифікація здійснюється автоматично або, за визначених правил, в ручному режимі Національною службою здоров’я України. Лікарям, у будь-якому випадку, при реєстрації та/чи оновленні даних пацієнта необхідно вносити коректну інформацію про пацієнта.
Якщо дані про пацієнта актуальні й правильні, та не підпадають під визначені правила ручної верифікації, то верифікація відбудеться автоматично і жодних додаткових дій виконувати не потрібно.
Якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності - лікар отримає повідомлення про це і необхідність внесення змін в дані про пацієнта для проходження верифікації.
Можливість роботи з обліковими записами пацієнтів, які знаходяться у статусі “Потребує верифікації”, не блокується. Лікар як і раніше може створювати нові е-рецепти, направлення та інші сутності.
❓ За пацієнтів "потребує верифікації" лікар не буде отримувати гроші?
✅ НСЗУ оплачує всіх пацієнтів.
Звертаємо увагу, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році, з 1 жовтня 2024 р. до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я.
❓ Статус “верифіковано” можна перевірити тільки відкривши кожну декларацію, а оскільки вони зараз всі в статусі "потребують верифікації”, як лікар дізнається коли НСЗУ її верифікує і який надасть статус?
✅ Якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності – лікар отримає повідомлення про це і необхідність внесення змін в дані про пацієнта для проходження верифікації.
Можливість отримання лікарем сповіщення про зміну статусу верифікації облікового запису пацієнта забезпечується медичними інформаційними системами.
❓ Якщо пацієнт тільки задекларувався, та потребує направлення, але ж ми не знаємо скільки часу його будуть верифікувати, як бути в таких ситуаціях?
✅ Якщо пацієнт щойно подав декларацію, то жодних обмежень у лікаря для створення електронного направлення або рецепту не виникне.
Верифікація такого пацієнта здійснюється автоматично або, за визначених правил, в ручному режимі Національною службою здоров’я України. Додаткових дій від лікаря не вимагається.
❓Чи потрібно переукладати декларацію пацієнтів, щоби пройти верифікацію облікового запису?
✅ Ні, переукладати декларацію не потрібно! Верифікація облікових записів пацієнтів проводиться лише Національною службою здоров’я.
Якщо дані в обліковому записі пацієнта актуальні та коректні, та не підпадають під визначені правила ручної верифікації, то верифікація відбудеться автоматично і жодних додаткових дій виконувати не потрібно.
У разі, якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності – лікар отримає повідомлення про це має актуалізувати дані пацієнта для успішної верифікації його облікового запису.
❓ «Чи потрібно завантажувати скан-копії документів для всіх пацієнтів, щоб пройти верифікацію?»
✅ У цьому немає потреби для більшості пацієнтів. Завантаження скан-копій документів є обовʼязковою вимогою лише для пацієнтів:
- які обрали методом автентифікації «offline метод»;
- які досягли 14-річного віку та відмовилися від присвоєння РНОКПП;
- які, не досягли 14-річного віку і при реєстрації яких в системі тип документу, що посвідчує особу обрано – “Свідоцтво про народження іноземного зразка”;
- які досягли 14-річного віку і при реєстрації яких в системі обрано тип документу, що посвідчує особу - “Посвідка на постійне проживання в Україні”.
Для таких пацієнтів верифікація проводиться в ручному режимі співробітниками НСЗУ. Для успішного проходження верифікації копії документів мають бути читабельними та належної якості.
Для решти пацієнтів завантаження скан-копій документів не є обовʼязковим та не впливає на результат верифікації. Натомість подбайте про те, щоби дані в обліковому записі пацієнта в ЕСОЗ були актуальними та коректними.
Роз’яснення про те, що важливо знати медичним фахівцям про верифікацію облікових записів пацієнтів в ЕСОЗ доступне за посиланням.