Голова Національної служби здоров'я України взяла участь в національному форумі "Мережування неурядових організацій для представництва інтересів пацієнтів".
Низку ключових тем щодо поліпшення якості медичних послуг через залучення громадськості обговорено з першим заступником міністра охорони здоров’я Сергієм Дубровим, головою Комітету ВРУ з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайлом Радуцьким, Рухом “Чесно”, благодійним фондом “Пацієнти України”, представниками Світового банку і USAID, а також представниками пацієнтських, правозахисних, антикорупційних організацій.
“НСЗУ формує Програму медичних гарантій за одним основним принципом: не робити нічого для пацієнта без самого пацієнта. Всі вимоги, що закладені у пакети послуг, спрямовані на задоволення інтересів людей, які звертаються за медичною допомогою. У більшість процесів, які відбуваються в роботі НСЗУ, залучені пацієнтські організації. І не просто залучені, а проактивно з нами взаємодіють. Тому ми вдячні громадським організаціям за те, що вони завжди нам вчасно підказують, де є запит та потреба”, - зазначила під час заходу Голова Національної служби здоров’я України Наталія Гусак.
Очільниця НСЗУ навела приклади успішних партнерських кейсів, які впроваджено спільно з громадськими та пацієнтськими організаціями. Зокрема, це проєкт "Представник пацієнта", який апробовано у 5 пілотних медичних закладах у співпраці з Рухом “Чесно” та за підтримки Міністерства охорони здоров'я України й World Bank Ukraine у співфінансуванні з Посольством Швейцарії.
“Проєкт “Представник пацієнта” дає можливість нам подивитись на реальну картину звернень. Адже те, що ми чуємо від пацієнтів саме в медичних закладах дає можливість і покращити роботу лікарні на користь пацієнтів, і відчути справжню потребу у відповідній медичній послузі. Багато наших партнерів підтримують НСЗУ в прямій комунікації з пацієнтами. До прикладу, минулого року, ми спільно з командою USAID HRS здійснили 20 регіональних турів і мали зустрічі з пацієнтськими організаціями в кожній області. Ми надали свій посил стосовно того, що необхідно й надалі продовжувати комунікувати про права пацієнтів, продовжувати за них боротися та підсилювати саму інформаційну кампанію щодо безоплатних медичних послуг гарантованих державою. Ще одним прикладом масштабної комунікаційної кампанії є ініціатива “Гарантовано!”, яка реалізується ГО “Пацієнти України””, - зауважила Наталія Гусак.
Голова НСЗУ звернулася до представників громадських та пацієнтських організацій долучитися до подальшої трансформації та розвитку охорони здоров’я України, ставши членом Ради громадського контролю при НСЗУ.
“Кілька днів тому ми оголосили конкурс з формування Ради громадського контролю, робота якої буде спрямована на посилення зовнішньої підзвітності нашої інституції. НСЗУ готова до співпраці, відкритого діалогу та спільної реалізації конструктивних ідей. Переконана, що Рада громадського контролю стане тим комунікаційним майданчиком, через який ми отримуватимемо рекомендації щодо нашої роботи та змін в системі охорони здоров'я. Основною метою медичної реформи було зробити так, щоб пацієнт і його потреби були в центрі уваги системи охорони здоров’я. Сьогодні можемо констатувати, що ми це зробили. Але маємо надалі продовжувати цю роботу задля українців та українок”, - наголосила Наталія Гусак.
Також вона наголосила на важливості ініціативи щодо створення наглядових рад медичних закладів, які дозволять представникам громадського сектору впливати на формування стратегій розвитку установ охорони здоров’я та тримати на контролі управлінські рішення керівників лікарень.
Форум організовано Рухом “Чесно” та благодійним фондом “Пацієнти України” за підтримки Світового банку і USAID, у співпраці з урядом та парламентським комітетом з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування.