Для актуальності та точності всіх даних, що зберігаються у центральній базі даних електронної системи охорони здоров'я, НСЗУ регулярно здійснює заходи з їхньої верифікації. Ці процеси постійно вдосконалюються, а також розробляються нові. Адже точність даних в системі є гарантією цільового використання державних коштів при оплаті закладам охорони здоров'я за договором з НСЗУ.
Регулярна верифікація даних відбувається за допомогою кількох процесів:
1. Деактивація даних про померлих пацієнтів, медичних спеціалістів, інших користувачів в системі відбувається відповідно до даних Державного реєстру актів цивільного стану громадян в останній робочий тиждень кожного місяця. Офіційні дані Мінюсту завантажуються в електронну систему охорони здоров’я, звіряються із даними реєстрів ЦБД та автоматично деактивуються за визначеним алгоритмом. Станом на 25.04.2019 в системі за таким алгоритмом деактивовано 191 595 таких записів. Деактивація даних про медичних спеціалістів проводиться після погодження з боку МОЗ як розпорядника цього реєстру.
2. Онлайн та офлайн дедублікація запобігає появі дублів даних в системі, виявляє і деактивує вже наявні дублі записів про пацієнтів, декларації, медичних працівників та спеціалістів, а також медичні заклади. Онлайн дедублікація відбувається в режимі реального часу (24/7) під час створення нового запису в системі. Офлайн дедублікація даних про пацієнта та декларацій відбувається за допомогою модулю автоматичного пошуку та деактивації дублів даних. Станом на 25.04.2019 за заданим алгоритмом в електронній системі виявлено та деактивовано 450 537 таких записів. За результатами верифікації НСЗУ проводиться уточнення звітів надавачів медичних послуг та перерахунок оплат за договором.
3. Ми регулярно, відповідно до законодавства розглядаємо запити/звернення щодо вчинення дій із даними в системі від заявників, яких можна ідентифікувати. За необхідності дані деактивуються, активуються чи дедублікуються. Ми повідомляємо заявника про вчинені дії або відмову від них. Періодично також приймаються рішення про вчинення дій з даними в системі за результатами моніторингу виконання договорів, які укладено із закладами-партнерами. Станом на 25.04.2019 за такою процедурою в електронній системі деактивовано 2090 записів. За результатами верифікації також здійснено перерахунок оплат.
З квітня 2019 року для створення декларації про вибір лікаря ПМД в електронній системі функціонує оновлене АРІ версії 2.0 - системи взаємодії між центральною базою даних та медичними інформаційними системами. Переваги API версії 2.0:
- при створенні та пошуку декларації обов'язковим є зазначення індивідуального податкового номеру пацієнта (у випадку якщо такий пацієнт має ІПН);
- для створення декларацій для пацієнтів до 14 років ІПН не є обов'язковим, але є можливість його вказати для більшої точності даних. Якщо ІПН не вказується проставляється відповідна помітка (ІПН не зазначається) та обов'язковим є зазначення серії та номеру свідоцтва про народження;
- для подання декларацій дорослих без ІПН проставляється відповідна відмітка (ІПН відсутній) та обов'язковим є підвантаження сканованих документів із відміткою, що особа може вчиняти дії без ІПН.
НСЗУ звертається до всіх учасників процесу: пацієнтів, лікарів та керівників закладів охорони здоров'я. Будьте дуже уважні щодо всіх даних, які ви вказуєте або про вас вказують в електронній системі охорони здоров'я! Ми на постійній основі верифікуємо дані, аби виплати за надані послуги були вчасними, прогнозованими та справедливими.