Команда Західного МРД під час робочого візиту на Рівненщину зустрілась з представниками надавачів первинної медичної допомоги та пацієнтських організацій Рівненської та Волинської областей. Регіональна поїздка відбулась за сприяння проєкту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».
«Національна служба здоровʼя спільно з міжнародними партнерами постійно працює над тим, щоб пацієнти знали свої права та можливості, знали про те, що їм гарантує держава в межах Програми медичних гарантій. На 2024 рік у ПМГ є майже 159 млрд грн, і вони виділені для того, щоб населення України мало доступ до безоплатних медичних послуг», – зауважила під час робочого візиту в Рівненську область директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.
На Рівненщині 118 надавачів мають договір із НСЗУ за пакетом з первинної медичної допомоги, на Волині – 66. Від початку 2024 року вони отримали за Програмою медичних гарантій понад 392,5 млн грн та 332 млн грн відповідно. Тетяна Кудик розповіла, що капітаційну ставку ПМД на 2025 рік планують переглянути.
«У 2023 році розпочався костинг, який враховує наслідки війни і розраховує нову капітаційну ставку. Для цього розроблена відповідна методологія, адже кожна гривня має бути обґрунтована належним чином перед Міністерством фінансів. Надавачі ПМД є важливою частиною цього дослідження: від того, наскільки чесними ви будете, залежатиме те, настільки правильно буде сформована капітаційна ставка. Тому закликаю вас відповідально ставитися до внесення даних в Електронну систему охорони здоровʼя. Лікарі первинної ланки роблять дуже багато, і все це має відображатися в ЕСОЗ», – наголосила вона.
Під час зустрічі з пацієнтськими організаціями відзначили важливість створення наглядових рад при всіх закладах охорони здоровʼя. Їхня мета – забезпечення ефективного управління медзакладом, що, у свою чергу, впливає на покращення надання допомоги пацієнтам та підвищує рівень прозорості системи охорони здоровʼя загалом.
Крім того, обговорили шляхи захисту прав пацієнтів та наголосили на важливості скарг на надання неповної чи неякісної медичної допомоги. У випадку порушення прав пацієнта спершу варто звернутися до директора медзакладу, адже часто проблеми виникають через брак комунікації, сказала Тетяна Кудик. Якщо ж так вирішити ситуацію не вдається – варто скаржитися до НСЗУ: через електронну форму на офіційному сайті, за безкоштовним номером контакт-центру 16-77, офіційним листом на електронну пошту [email protected] або ж надіславши лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073. Спільний із громадськістю контроль дає змогу ефективно розвивати і покращувати медичну систему України.